wtorek, 12 lutego 2013

dzień 331.

Niektórzy martwią się tym, że żyjemy w czasach ostatecznych...Według Józka żyjemy w czasach dzisiejszych.
Temat naszej epoki wypłynął niespodziewanie przy sprzątaniu. Gdy poprosiłam go o schowanie do szafy odkurzacza, najpierw obejrzał go w skupieniu. W końcu zapytał:
- a to jest dzisiejszy odkurzacz?
Nasz odkurzacz jest z nami szczęśliwie od dziesięciu lat. Znając Józka zainteresowanie historią wynalazków słowo dzisiejszy obejmowało znacznie więcej lat.
- tak, to jest współczesny odkurzacz.
- bo kiedyś to były zupełnie inne - poinformował mnie Józek - w innej epoce były inne...
- a jaka jest teraz epoka? - zapytał nagle Staś, który o mezozoiku, paleozoiku i kenozoiku słyszał już wiele.
- teraz jest dzisiejsza epoka - odpowiedział Józek.
- mamy współczesne czasy - powiedziałam równocześnie z nim.
Zaciekawiło mnie to.
- Józio, a kiedy rozpoczęły się dzisiejsze czasy?
Nic mi nie odpowiedział.
- powiesz mi? - zniecierpliwiłam się w końcu.
- nie, dziękuję - odparł niewzruszony.
Niektórzy uważają, że czasy współczesne rozpoczęły się po pierwszej wojnie światowej, inni podają datę: 1945 rok. Polityk współczesnością nazwie ostatnie czterdzieści lat, inaczej wypowie się literat.
I co Józek miał odpowiedzieć na moje pytanie? Kiedy rozpoczęły się czasy dzisiejsze? Najpewniej jest powtórzyć za nim tak: ...kiedyś to były inne odkurzacze...
1909 rok

6 komentarzy:

  1. (...) Józio, a kiedy rozpoczęły się dzisiejsze czasy?(...) Bogusiu! Nie trzeba było spać na lekcjach historii;D;D;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. za to teraz nadrabiam, dziś przeczytałam dla rozrywki całą historię odkurzaczy od 1906 roku!

      Usuń
  2. No tak, mama nie wie to pyta Syna ;-) Ja znam jeszcze inny odkurzacz- tzw. froterka, jeszcze w dzieciństwie najlepsze sprzątanie było jeżdżeniem w kółko po dywanach u Babci, ciekawe co się z tym sprzętem stało...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak dziś przeglądałam historię odkurzaczy, to wiele z tamtych modeli pamiętam jeszcze z dzieciństwa.

      Usuń
  3. Hihi, mysle, ze Jozek doskonale to okreslil. wspolczesny to niekoniecznie dzisiejszy ;) tylko qrde, jak to wytlumaczyc? :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno to przemyślał i uznał, że to precyzyjniejsze określenie.

      Usuń