wtorek, 5 lutego 2013

dzień 324.

W mojej szafie wisi kapelusz Indiana Jonesa, który sprawia, że bale karnawałowe moich dzieci nie martwią mnie zupełnie. W karnawale z szuflady wyjmowałam bat z miękkiego materiału, odgrywający muzykę z filmu "Poszukiwacze zaginionej arki" i strój był już gotowy. Józek, ubiegłoroczny Indy, teraz też zgodził się założyć kapelusz, niepokoiły go tylko dźwięki wydawane przez bat. Dość długo nad tym myślał i gdy pakowałam już strój do plecaka usłyszałam stanowcze:
- nie! nie będę Indianą Jonesem. Będę cały ubrany na niebiesko!
Przeraził mnie tym. Nie mam dla niego idealnie niebieskich spodni. Odcieniami granatu nie był zainteresowany.
Pobiegłam do szafy i znalazłam w niej strój rycerza z zakonu krzyżackiego, podarowany nam latem przez znajomą.
zek, ubrany w płachtę z krzyżem, zażądał miecza, butów, tarczy i hełmu. Było już zbyt późno na telefony do znajomych, na szczęście zawsze pozostaje moja szafa. Szybko znalazłam spodnie rycerskie, kiedyś zakupione w ciucholandzie, z doszytymi butami ze sztucznej skóry. Józek założył je - pasowały idealnie!
- a gdzie jest tarcza, miecz i hełm? - zapytał.
Na pewno nie w mojej szafie - już chciałam odpowiedzieć, ale zatrzymałam się. Czasem drobiazg wystarczy, żeby Józek rozżalony nie zasnął już tej nocy, a na balu nawet się nie pokazał. Wszystko wymagało dyplomacji.
- jesteś rycerzem wracającym już z przegranej bitwy pod Grunwaldem - zaczęłam natchnionym głosem - zabrano Ci miecz i tarczę, a hełm gdzieś tam jeszcze leży w kurzu bitewnym!
- ale rycerze mieli nie tylko hełmy, miecze i tarcze - wtrącił się Jasiek. Przybiegł z książką, w której pokazał Józkowi ilustracje:
- mieli jeszcze rękawice, nakolanniki, nagolenniki - kontynuował Jasiek, nie zwracając uwagi na moje rozpaczliwe machanie rękami.
- cicho! - krzyknęłam w końcu.
- ja chcę hełm! - przekrzyczał mnie Józek.
W mojej szafie były już tylko uszy Batmana i opaska wróżki. Wybawił mnie Jasiek, który niechętnie, ale odłożył książkę. Wyciągnął - z szafy oczywiście - moją zimową czapkę - do złudzenia przypominającą hełm rycerski.
- to założę - ucieszył się Józek.
- to zwykła czapka - sceptycznie ocenił ją Staś.
- cicho - krzyknęliśmy teraz wszyscy.
Czapka ma mały herb z boku, którego nigdy nie zauważyłam i będzie niemiłosiernie grzała w uszy tańczącego Józka, ale zdecydowanie poprawiła mu humor.


14 komentarzy:

  1. Wielceś urodziwy czcigodny komturze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie z piratem Igorem, dwoma żołnierzami z klasy i jednym szturmowcem ze Star Wars tworzyli zgrany zespół na balu

      Usuń
  2. ale swietny rycerz! bogusiu , ja tez chce taka szafe:-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sama nie wiedziałam, że jest tak zaopatrzona...

      Usuń
  3. Znowu ryczałam ze śmiechu-poproszę o gwiazdeczkę przy takich wpisach:))).Jednak chyba mi będzie żal ,że skończysz ten cykl:(A szafa -imponująca:)))Małgorzata:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też już żałuję! tyle chwil nieopisanych zapomnę- muszę coś wymyślić...

      Usuń
  4. jak to zakonczysz? chyba o czyms nie wiem, nie mozesz tyle rzeczy jeszcze nie wiem.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w planach 365 dni z Józkiem, kończę "autyzm dzień po dniu" w okolicach 19 marca, czyli już niedługo. Zaczynam "stację autyzm" -nowy blog o pracach Józka i naszych wyprawach z rysunkami pod pachą. Nie rozstanę się z Wami! Nie ma mowy!

      Usuń
    2. Odrobina wyobraźni i dobra wola, a "zwykła czapka" zamienia się w hełm i WCALE NIE GRZEJE W USZY;))) (inne odczuwanie)
      Powoli zacznij upychać w swojej "cudownej" szafie stroje księżniczek,czarodziejek..Rośnie Ci mała panienka która zapewne nie będzie chciała ubierać na bale stroju Indiana Jonesa. Chociaż różnie to może być;) Szafa musi być przygotowana!!
      Józek nawet po bitwie,"stracie miecza i tarczy" wygląda wspaniale:))) :W:

      Usuń
    3. rzeczywiście Józio nie skarżył się po balu na przegrzanie. Ela próbowała kilka razy zabrać kapelusz Jonesa, a gdy jej się nie udało, to założyła w geście rozpaczy plastikowe pudełko na głowę, które udało nam się bez problemu zdjąć.

      Usuń
  5. Genialne! Co jeszcze masz w szafie? Portal do innego świata?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)mam jeszcze mały płaszcz wampira, dwie czapki pirackie, płaszcz Batmana, czapkę Mikołaja...

      Usuń
  6. swietny rycerz :) Bogusiu czego Ty w szafie nie masz ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...tylko porządku brakuje, ale przed nami łikient -jak to mówi Staś- więc nadrobię i porządki

      Usuń