czwartek, 17 stycznia 2013

dzień 305.

Na mój widok listonosz, wcześniej pukający do drzwi, cofnął się na odległość dwóch kroków:
- chyba pani jest chora? - zapytał.
Kiwnęłam głową, nie za mocno. Mięśnie, głowa, gardło - wszystko bolało.
- grypa?
Znów delikatnie poruszyłam głową, udało mi się przytaknąć. Ciekawe, po czym poznał?
- dużo teraz chorych, codziennie widzę wiele osób - wszyscy tak samo wyglądają! - pocieszył mnie listonosz i podał mi przesyłkę.
Dostałam kalendarz "Dumne mamy" z fundacji JiM. Świetny prezent od dwunastu mam dzieci z autyzmem!
Odkąd znalazłam w internecie tę łódzką fundację chętnie czytam o ich działaniach. Zorganizowano pikietę pod Ministerstwem Edukacji Narodowej, zbierano podpisy pod petycją przeciw dyskryminacji dzieci z autyzmem w szkołach. Do moich ulubionych należała akcja partyzancka, podczas której wyświetlano na budynkach w Warszawie hasła związane z autyzmem.
W grudniu wydano piękny kalendarz z profesjonalnymi zdjęciami mam. 

Okladka kalendarza Dumne Mamy

Z wydrukowanymi egzemplarzami mamy wsiadły do tramwaju i jeździły po mieście oswajając miasto z autyzmem
Przeczytałam później wypowiedź jednej z nich, Sylwii, w Dzienniku Łódzkim: "Autyzm zaburza funkcjonowanie całych rodzin, przekrada się do myśli, towarzyszy nam w pracy, przemeblowuje życie o 180 stopni. Chcemy powiedzieć wszystkim, że radzimy sobie z różnorodnościami naszych dzieci. Mamy siły, by opiekować się nimi, rehabilitować je i obsługiwać codzienność. Autyzm jest z nami dzień w dzień, nie ma świąt i wakacji".
I tak właśnie będę myśleć patrząc na ich kalendarz.

8 komentarzy:

  1. aj grypa, u nas już po ale tegoroczna nieźle dała nam popalić:( A kalendarz ciekawa inicjatywa.
    Zdrówka życzę!!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kalendarz rewelacja - przypominać mi będzie przez cały rok ważne rzeczy. A grypa- o niej chciałabym jak najszybciej zapomnieć - wyjątkowo bolesna i męcząca

      Usuń
  2. też mam kalendarz :)

    a fundacja super potwierdzam, a wiem co mówię jestem tam codzień. No procz weekendów :)

    Uwielbiam ich za to, że prócz pomocy dla naszych dzieciaków na miejscu, dzialaja szerzej przEdstawiajac nasze maluchy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wszystko, co robią ma w sobie tyle zapału -zazdroszczę i mam nadzieję na spotkanie w Łodzi-kiedyś

      Usuń
    2. zapraszam, upieczemy z Olim ciasto, żeby Józek głodny nie był :)

      Usuń
  3. Super prezent! Bardzo trafny tytuł kalendarza!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tytuł też mnie ucieszył- zwłaszcza, że z dedykacją - dla Dumnej Mamy!

      Usuń