niedziela, 9 grudnia 2012

dzień 266.

Ktoś kiedyś opisywał fenomen hitów sezonu. Dlaczego właśnie ta - a nie inna piosenka staje się przebojem? Jeśli chodzi o niektóre pseudo piosenki, to musiałabym długo się zastanawiać, a i tak ich popularności nie odgadnę. Wszyscy tańczyli lambadę, prawie każdy kołysał się w rytm "Umbrelli", a teraz czas na "Gangnam style". Z dnia na dzień popularność piosenki rośnie, liczba oglądających teledysk w internecie przekroczyła już dziewięć cyfr. Coraz więcej pokazuje się naśladowców, przerabiających piosenkę w stylu "łop łop łop łopa gangnam...". Jaśka klasa tańczy to nawet na zajęciach wychowania fizycznego, a w domu Ela ze Staśkiem podskakują rytmicznie, gdy tylko usłyszą znajomy wstęp. Nawet Józek, przy którym radio zawsze musiało być wyłączone teraz z okrzykiem: - "łopa bałagan stajl!" tanecznym krokiem przesuwa się z kuchni do przedpokoju - i z powrotem. Niestety zanim znalazłam aparat i zdążyłam nagrać jego wyczyn - piosenka skończyła się, a Józek zajął się czymś innym. Straciłam prawdziwą okazję uwiecznienia jego pierwszego spontanicznego tańca. Chociaż mogę być teraz przygotowana na następne popisy taneczne. Józek skończył właśnie kolejny etap metody Tomatisa - a widoczna chęć śpiewania i tańczenia jest widoczna u wielu osób po tej terapii. Śpiewającego  Igora, kolegę Józka, Agnieszka obserwowała już w ubiegłym roku. Teraz my będziemy cieszyć się widokiem kolędującego Józka.
Jego zmniejszona nadwrażliwość na dźwięki to dla mnie dobra wiadomość: zamierzam wyciągnąć zakurzoną wieżę i mój zapas płyt. Zacznę od mojej ulubionej płyty Ani Brody. Kiedyś, chyba jeszcze wiosną, Ania zaśpiewała mi swoją autorską piosenkę o Świętach - była przepiękna! Prawie rozglądałam się za sypiącym śniegiem. Mam nadzieję, że usłyszę ją raz jeszcze 15 grudnia na koncercie podczas olsztyńskiego jarmarku świątecznego. Piosenki nie ma jeszcze w internecie, nie wiem nawet, czy Ania dołączyła ją do swojego repertuaru, ale dla chętnych dziś u mnie na blogu coś innego niż "gangnam style" - piosenka "migdałowe trunki" z warszawskiego koncertu Ani Brody:

A na jarmarku nie zabraknie atrakcji: będą rzeźby lodowe - w tym roku obejrzymy dzieła światowej architektury. Na ulicach  przechadzać się będą połykacze ogni, szczudlarze, pięciometrowe marionetki. Na dzieci i rodziców będzie czekać Święty Mikołaj z Finlandii. Ja ciekawa jestem perkusisty grającego na lodowych instrumentach. Dla zmarzniętych maluchów na Starówce będą organizowane przystanki dla dzieci, tzw. Ocieplarnie. Jeden z nich - w bibliotece wojewódzkiej przygotuje placówka Józka, inny  - Dominika w "księgarni za rogiem". Chyba czas już pożegnać nasze choroby i zobaczyć to wszystko, razem z Józkiem oczywiście - a potem to opisać. Choć opisanie tego na blogu zależy od tego, kiedy mój laptop wróci z naprawy - oby to było jak najszybciej - taką mam nadzieję...

7 komentarzy:

  1. Myślę, że czym piosenka bardziej skoczna i rytmiczna tym bardziej popularna. Jeśli dodamy do tego jeszcze prosty tekst (słowa nie są ważne...ważne, żeby były proste rymy) to hit murowany :) Zauważyłam, że twórcy Gangam style chyba nieco ściągnęli melodię i rytm od hitu lat 90tych(bodajże) "It's like that". Możesz go posłuchać tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=TLGWQfK-6DY

    Chciałabym zobaczyć tańczącego Józka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Józio tańczył zgrabnie i z przytupem.
      obejrzałam piosenkę od Ciebie: niezłe fryzury!i teledysk mniej rozebrany od tych współczesnych.

      Usuń
    2. Witam,żeby uwiecznić wszystkie fajne momenty życia naszych dzieci musiałybyśmy nosić aparat cały czas
      przy sobie:))Często to "fajne" dzieje się za szybko.:W:

      Usuń
    3. tak jest! do zobaczenia na jarmarku!

      Usuń
  2. w kwestii poruszanego przeboju ;-) nie wypowiadam się nie mam pojęcia o czym mowa, ale za Justyną- rytm i prostota dźwięku hmm w piosenkach strażackich i dziecięcych u nas dominujących- dzieciaki tańczą najchętniej
    zgadzam się z :W: aparat przy sobie, albo stały monitoring ;-)
    My szykujemy się na kiermasz - zdobyte środki będą dla dzieci z naszej Grupy Razem Łatwiej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "gangnam style" wszystkich dopadnie: jest już w autobusach, przychodniach, sklepach, aptekach.
      Łopa łop
      Świetnie, że macie taką grupę, nie słyszałam o niej...

      Usuń
  3. A komórka???Małgorzata:))

    OdpowiedzUsuń