środa, 25 lipca 2012

dzień 129.

Atlasy anatomiczne i encyklopedie i filmy BBC to jedyne wiarygodne według Józka źródła wiedzy o życiu. Chociaż zdarza mu się też zwrócić do nas, żeby wyjaśnić mniej zrozumiałe sprawy, to jednak przeczytane i obejrzane rzeczy zawsze są na pierwszym miejscu. Dla mnie to jedyna, niepowtarzalna okazja do tego, żeby obserwować jego sposób myślenia. Ostatnio odbyliśmy dwie takie rozmowy, jedną z nich już opisałam. Podczas niej Józek próbował umiejscowić mnie w jakiejś epoce prehistorycznej. Myślałam, że już nigdy więcej nie usłyszę nic bardziej śmiesznego. Jednak Józek nieświadomie znów zadbał o mój dobry humor. Odbył kolejną rozmowę, tym razem w innym nastroju, bardziej egzystencjalnym.
Zaczął mocnym akcentem:
- pani w szkole ma embriona w brzuchu - stwierdził nasz znawca budowy ludzkiego ciała.
- słowo embrion używany jest tylko przez lekarzy, Józku i to tylko dla malutkich dzieci w brzuchu u mamy, potem mówi się płód, ale my mówimy zawsze: dziecko.
Chyba jednak go nie przekonałam: 
- gdy Staś był embrionem, to ile miałem lat?
- niech pomyślę... cztery lata
- czy urodzisz go jeszcze raz?
- nie, już nie
- nie???!
- tylko raz się rodzimy...
- tylko raz?  jeśli go urodziłaś - to czy jesteś samicą?
- nie, o zwierzętach mówimy: samiec i samica, o ludziach: kobieta i mężczyzna, ja jestem kobietą - odparłam dumnie.
- gdy byłem mały - czy karmiłaś mnie mlekiem - tak jak ssaki?
- tak
- czy masz jeszcze mleko?
- nie
- skończyło się?
- tak
- uhm
 Potem jeszcze padło kilka pytań o wiek różnych osób w naszej rodzinie: ile lat ma dziadek, babcia, ciocia, wujek. Po jego minie widać było, że ma jakąś nową myśl dotyczącą embrionów, ssaków i naszego wieku. Zawahał się przez moment, ale zamilkł. Ciekawa byłam bardzo, co jeszcze mu chodziło mu po głowie. Jakiś nowy, ciekawy pomysł właściwy tylko Józkowi nie został wyrażony i chyba przepadł na zawsze...
A może musi coś jeszcze sprawdzić w swoich źródłach i potem temat wróci...

8 komentarzy:

  1. Jak fajnie, że pyta, że rozmawia :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja jestem przekonana,że temat wróci...Małgorzata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Józek wraca zawsze do tematów, które go nurtują, ale jaki to będzie kierunek...nie wiadomo

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. takie rozmowy z Józkiem zawsze mi umykały, dobrze, że jest blog

      Usuń
    2. Witam,Józek jest na dobrej drodze do stworzenia nowej teorii ewolucji:)Jego dociekliwy umysł wszystko tak ułoży,że będzie to lepiej pasowało niż u Karola Darwina:)Ty jako jego sekretarz zapisuj wszystko skrupulatnie i jak będzie gotowe opublikujcie.
      Czekam na książkę!!Pozdrawiam :W:

      Usuń