czwartek, 7 czerwca 2012

dzień 81.

Każdy z nas wiązał z tym dzisiejszym, świątecznym dniem pewne plany. Ja na przykład chciałabym spać. Długo, dłużej niż do godziny 5:35, o której zostałam obudzona przez mojego niestrudzonego Józka. Józek chciałby dziś grać w Minecrafta, czyli w budowanie z klocków w komputerze. Długo, nawet dłużej niż ja bym chciała spać. Na przeszkodzie jego planom stoją bracia pilnujący kolejki do komputera i rodzice planujący kilka wyjść. Jarek ma zamiar zabrać całą rodzinę na procesję z okazji Bożego Ciała. Jaś ma ochotę na założenie swojego bloga fotograficznego i nakręcenie filmu o grze w Minecrafta, a najlepiej to wszystko naraz. Dodatkowo mamy zaproszenie na urodziny i na koncert. Coś mi się wydaje, że nawet na połowę tych planów nie starczy nam czasu. Ale też mam nadzieję, że chociaż w jednym z tych planowanych miejsc znajdzie się hamak, koc zabiorę ze sobą i może jeszcze odeśpię wszystkie poranne pobudki.
Na razie buszuję w internecie, żeby znaleźć kilka informacji o placu zabaw o zaskakującej nazwie EUgeniusz, który niedługo zostanie rozstawiony w OlsztynieProjekt składa się z kilku instalacji, które wspólnie tworzą twarz EUgeniusza. Włosy mają 10 metrów kwadratowych powierzchni, nos jest zjeżdżalnią, w środku której można posłuchać odgłosów, które z nosa dobiegają. Ucho to scena muzyczna. Wszystko zostało zaprojektowane tak, by dzieci mogły wszędzie wejść, dotknąć, posłuchać, sprawdzić. Początkowo w planach była tylko scena muzyczna, wokół której dzieci stałyby słuchając muzyki. Gdyby rzeczywiście projekt na tym poprzestał nie zainteresowałabym się EUgeniuszem. Stanie pod sceną z autystą? Niemożliwe. Natomiast scena w formie ucha, a obok nos jako zjeżdżalnia to wręcz wymarzony plac zabaw dla Józka od dawna zafascynowanego budową ludzkiego ciała. Oprócz tego warsztaty muzyczne i teatralne i spotkanie pt. "Co je Eugeniusz". Brawa dla pomysłodawców! Olsztyn jest jednym z siedmiu miast w Polsce, do których trafi EUgeniusz. Tyle dowiedziałam się z reportażu na stronie internetowej Narodowego Instytutu Audiowizualnego, na którego zamówienie powstał projekt.  Start 9 czerwca, już w sobotę, na Targu Rybnym.

8 komentarzy:

  1. Super sprawa taki plac zabaw :-) A jest gdzies rozpiska, kiedy i w jakim miescie potem bedzie? Nie udalo mi sie wejsc w link, ktory podalas, bo mi go anty-wirus blokuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wrzucam jeszcze namiary na inną stronę, ale nie ma tam niestety podanych innych terminów i innych miast http://formyiksztalty.pl/projekty/eugeniusz
      Gratulacje!!!czytałam, że masz za sobą zdany egzamin!

      Usuń
  2. A Elcia? Nie napisałaś jakie plany na dzisiaj ma Elcia;) >Agnieszka<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elcia wystrojona jak na przysłowiowy stróż w Boże Ciało pojechała z tatą na procesję.

      Usuń
  3. o Eugeniuszu czytałam juz ponad pół roku temu w gazecie "Gaga", która nieco mniej konwqencjonalnie podchodzi do praw związanych z wychowaniem (niestety teraz zmienił się naczelny redaktor i stała się już gazetą komercyjną wg. mnie). A co do Geniusza- też się cieszę, ze będę mogła tam zabrać Frania. PS. ciekawe, cóż udało Ci się Bogusiu zrealizowac? doris--

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak to z planami bywa: najpierw ja stuknęłam głową o szafkę i zbiłam dzban, potem Józek na urodzinach spadł na wystający kij i ma krwiaka!!! pewnie na koncercie nie będziemy, a Wy?

      Usuń
    2. Witam,szkoda że Wojtek już jest taki duży,pójście na plac zabaw według niego "to będzie obciach",a samej to trochę głupio.To tak jak z sankami, razem zjeżdżaliśmy z górki,a teraz już na nich się nie mieścimy.
      Korzystajcie z tego,że wasze dzieci są w wieku "odpowiednim na plac zabaw",
      bawcie się razem z Nimi.

      Usuń
    3. to może jakoś się umówimy? dzieci u nas pod dostatkiem, a rąk sprawnych do upilnowania ostatnio jakby mniej...Zawsze chętnie skorzystam z pomocy.

      Usuń