poniedziałek, 2 kwietnia 2012

dzień 15.



Wczoraj rano przeszłam cicho przez pokój chłopców i odetchnęłam z ulgą. Udało mi się nikogo nie obudzić, mam czas dla siebie! Nagle z wysokiego łóżka, antresoli, wychylił się do mnie Józio:
- już jest kwiecień - poinformował mnie.

2 kwietnia w Światowy Dzień Wiedzy na Temat Autyzmu zaplanowałyśmy rozpoczęcie nowego projektu: 
"Autyzm - portrety"

zdjęcia:Natalia Jaśkowska


Już od dziś na blogu Małgorzaty Mums from London  w zakładce "autyzm - portrety" ukazywać się będą historie i zdjęcia dzieci z autyzmem. Zdjęcia przygotowuje Natalia Jaśkowska, teksty - moje. Czytajcie, udostępniajcie, komentujcie. Natalio - kiedy zobaczyłam zdjęcie Józka, które jest w tekście, przewróciłam się ze śmiechu. Na szczęście na łóżko, które stało obok. Zdjęcie miesiąca! 
Kiedy już ochłonięcie po obejrzeniu zdjęcia Józka i przeczytaniu jego historii proszę zwróćcie uwagę na artykuł o szczególnej osobie: - pani Barbarze Konarskiej. Jest to mama trójki dzieci ze spektrum autyzmu. Mam nadzieję kiedyś ją spotkać i wtedy powiedzieć, co czułam czytając o jej dzieciach. 
Wczoraj spotkałam mamę Wojtka, którą znałam do tej pory tylko z komentarzy do blogu i obie zgodziłyśmy się z tym, że dobrze jest pogadać o naszych dzieciach, nawet jeśli czasem trzeba to robić w biegu za uciekającym Józkiem.
Obie odwiedziłyśmy wczoraj placówkę, w której na niebiesko zaświeciły się okna.
ZPE w Olsztynie

 Z nami stała Julka, która czyta codziennie wpisy o Józku i bardzo chciała go poznać. Julko, już niedługo mrożące krew w żyłach opowieści o ucieczkach Józka. Jego wczorajszy bieg do przystanku to tylko wyraz niechęci do tego, że przyprowadziliśmy go w niedzielę do szkoły. 

Przesyłam Wam jeszcze świetne hasło z Synapsis: "Nie bądź zielony w temacie autyzmu".










5 komentarzy:

  1. Witam, widziałam - Józek niczym prawdziwy aktor zupełnie bez tremy.Ciekawe czy w końcu znalazł podłączenie do kabla?
    Wojtek zupełnie zignorował ten dzień,mając przygotowaną niebieską bluzkę ubrał zupełnie coś innego.Jak twierdzi nieważne jak wygląda,musi mu być wygodnie i ciepło.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo czekaliśmy na ten materiał filmowy, ale ukazał się z takim opóźnieniem, że nikt z nas już tego nie obejrzał. Podłączenie do kabla było gdzie indziej, nie na statywie.
    Józek był w szkole wściekły, bo chłopcy mieli też niebieskie spodnie, a on tylko koszulkę. Józek najchętniej chodziłby w niebieskim przez cały rok.
    A czy coś wspomniano o blogu?

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna była wczoraj Twoja szkoła Józiu:) Pozdrowiam Cię Józio i Twoje rodzeństwo: Jasia, Stasia i malutką Elę! Julka Obrębska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z takim napięciem czekałam na występ "głównego aktora",że umknęły mi słowa komentarza.
      O blogu wspomniano tuż przed Pani wypowiedzią

      Usuń
  4. Julka - już poprawiłam błąd w imieniu!

    OdpowiedzUsuń