wtorek, 20 marca 2012

dzień 2.



Praca Józka z ubiegłego roku, a na niej widzimy Ziemię z kontynentami i cyklonami tropikalnymi, Słońce z wybuchami koronalnymi (według mojego męża), dwie międzynarodowe stacje kosmiczne, Księżyc, Jowisz, Saturn, Uran, kometę, mgławicę (lub meteoryty), odległą galaktykę i gwiazdozbiór oraz trasy, po których przemieszczają się planety. Na Ziemi podpis JÓZIO.

Trochę samotny ten Józek we Wszechświecie. Nie widać tu ludzi.

Nie ma na rysunku nas, ale ja i tak wiem, jak ważni jesteśmy dla niego.

Ja na przykład, w ocenie Józia, potrafię wszystko, a już na pewno niedługo odnajdę dla niego szkielet dinozaura w Olsztynie:

-szukaj, mamo, szukaj-powtarza mi Józio.

Gdy Jaś wyjechał na  zimowisko, Józek nie spał, czekając na niego. Gdy Ela była w szpitalu, Józio stał się bardzo niespokojny. Dla Stasia jest starszym bratem, po prostu. Tata jest od roweru, basenu i wspólnych śniadań, porannej wyprawy do szkoły i popołudniowego powrotu do domu.

Na rysunku nie ma szkoły Józka - ale my wiemy, że jest to drugie z kolei miejsce, w którym Józio czuje się bezpiecznie. Józio, gdy tylko wejdzie do szkoły, już na korytarzu jest witany okrzykami: dzień dobry, Józio,cześć kolego, hej Józio, popatrz mi w oczy.
Nie widać na rysunku Ziemi naszych przyjaciół, tych którzy go akceptują i nie mają za złe wyrywanych z ogródków w dużych ilościach warzyw, wylewanych na dywan soków i tym podobnych towarzyskich zachowań Józka. Przyjaciół, którzy tylko uśmiechają się, gdy Józio już w progu oznajmia: Nie chcę już tu być!

Przyjaciół, którzy pomagają nam wpłatami na konto Józka, podzielą się swoją kolekcją dinozaurów i prześlą w paczce niespodziewany zestaw ładowarek do ulubionego nintendo.

Nie ma też tu innych ludzi - dzieci z podwórka, którym Józek wydaje się raczej dziwny, obcych ludzi spotykanych w autobusie,w Kościele, na spacerach, którzy reagują na niego po prostu niechęcią.

Nie ma ich, ale też nigdy zbytnio Józka nie obchodzili.

Taki trochę w swoim świecie (Wszechświecie) ten nasz Józek...

Józia rysunek został nagrodzony w 2011 roku II miejscem w ogólnopolskim konkursie artystycznym „Człowiek – Ziemia – Kosmos”, ocenianym przez artystów plastyków –organizowanym przez Fundację Wspólnota Gdańska.

6 komentarzy:

  1. to się czyta jak powieść w odcinkach, chcę jeszcze!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapraszam przez rok codziennie, a dla fanów rysunków Józka informacja- po kliknięciu możliwe powiększenie obrazka.

      Usuń
  2. Poznałam Panią Bogusię podczas transakcji Allegro.Jestem zaszczycona,że zostałam zaproszona do uczestniczenia w życiu tej Rodziny poprzez czytanie wspaniałych,wzruszających zapisków z codziennej heroicznej walki z chorobą dziecka i wychowaniem pozostałego rodzeństwa.Jak wiele miłości jest w tej Rodzinie mimo przeciwności losu.Pani Bogusiu ,dzięki ludziom takim jak Pani wierzę w sens tego świata.Pozdrawiam serdecznie i dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. http://imageshack.us/photo/my-images/811/adpdblogo.jpg/

    Zrobiłem lekką wariację nagłówka do bloga - mam nadzieje że się przyda

    Pozdrawiam
    JB

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. takiej pomocy właśnie potrzebuję!dzięki,dziś nawet tekst wrzuciłam z dużym opóźnieniem, bo od rana próbowałam zgłębić różne ustawienia w blogu, tak, aby był bardziej przejrzysty. Zastanawiałam się też nad wrzuceniem reklam.
      dzięki za pomoc i czekam na propozycje

      Usuń
  4. blog jest świetny

    OdpowiedzUsuń